sâmbătă, 12 aprilie 2014

La Pieptul Mamei Pământ (6)

Se spune că dacă vrei să vezi pădurea trebuie să te depărtezi puțin de copaci. Prin similitudine, îți spun că am obținut o imagine clară a Orizontului Vieții mele atunci când m-am depărtat de tot ce înseamnă dogmă. De toate valorile, normele și conveniențele impuse, induse, strecurate subliminal sau definite direct în mentalul nostru social. De toate etichetele cu care încercăm să creem o imagine a ceea ce este Firea Înconjurătoare. Când am reușit să mă ridic deasupra “valorilor“ lumii dualităților. Am dorit din toată Inima să dobândesc claritatea mentală și, Acum, știu că procesul este progresiv, că dobândim claritate pe măsuraă ce ne ridicăm privirea interioară către Inima noastră. 

Noi credem că înțelegem lumea noastră, Creația, fenomenul Vieții, prin definițiile, prin etichetele pe care le punem sau le preluăm de la alți “meșteri etichetari”. Spunem că asta este așa și cealaltă așa pentru că așa am fost învățați să procedăm. Așa am învățat și nici măcar nu ne-am pus întrebarea ce înseamnă “a învăța“.

Învățătorul este o persoană care citește ceva undeva și transmite informația mai departe celor dispuși să-l asculte. Dacă acea informație este adevărată sau nu, nu știm. Dacă Învățătorul a modificat conștient sau nu informația iarăși nu știm. Dacă este bine-intenționat sau nu, iarăși nu știm. Dar acum nu vreau să vorbim despre Învățător și când spun Învățător nu mă refer la acei oameni minunați care ne-au învățat să scriem, să citim și să socotim în cursul primar. Care ne-au deschis Porțile Cunoașterii Mentale ale lumii noastre.


Am să-ți spun câteva lucruri despre Dezvățător. Cine este, Ce este Dezvățătorul? El este în noi și se manifestă prin fenomenul înțelegerii verticale numită Intuiție. Să mă explic. Tot ce primim ca informație în mediul social este procesat de creierul nostru conform programelor ce ni s-au implementat încă din prima zi a încarnării noatre și chiar și înainte de acest moment, pe timpul vieții intrauterine. Deciziile noastre sunt luate ca urmare a unui proces mental orizontal numit Logică. La fel învățarea care, așa cum am mai spus, este deasemenea, un proces mental orizontal. Citim cărți, vizionăm documentare, ascultăm cursuri, repetăm experiențe în mediu controlat și obținem rezultatele scontate. Acumulăm informații. Cei mai mulți dintre noi nu ne punem niciun fel de întrebări legate de ceea ce învățăm pentru că informațiile vin de la persoane cu autoritate socială. Ne încărcăm astfel cu o mulțime de sisteme de valori, de dogme, de norme și conveniențe care nu ne aparțin. Practic le luăm ca pe medicamente fără să avem habar de efectele secundare pe care le produc. În toată această perioadă, Dezvățătorul din Inima noastră doarme profund. În special în primii ani ai Vieții.

Există însă un moment în care El, Dezvățătorul, Maestru Interior se trezește și spune STOP! Trimite în mintea socială un semnal puternic pe care uneori nici nu-l înțelegem. Este aparent contradictoriu. Am învățat o mulțime de lucruri și, dintr-odată, par a-și pierde consistența, suportul logic. Lucruri ce păreau a exprima până atunci Adevăruri Imuabile par a se dizolva ca fulgii de nea atinși de vizibila Lumină și, aparent, Invizibila Rază. Se produce un fenomen de înțelegere care nu este ca urmare a procesului mental orizontal, logic, cu care suntem obișnuiți. Este un proces de înțelegere nemijlocit, nefiltrat de mintea noastră. Este ceva coborât pe verticală din Inimă în minte.

În acest fel, Dezvățătorul își începe Misiunea Sa de a ne înțelepți. El ne dezvață de tot ce nu este în Armonie cu Firea Înconjurătoare. Ne ajută să ne înălțăm prin Înțelepciune deasupra lumii dualităților, să transcendem. Dezvățătorul ne demontează concept cu concept toate dogmele și ne eliberează Ființa din capcanele acestora. Ne ajută să ne redobândim libertatea de a ne cunoaște natura Divină și de a împlini ceea ce avem de împlinit în această viață. Ne dăruiește claritatea mentală și ne deschide Porțile Luminii.

Paul Buică 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu